Fábián Éva, Nők Magyarországon 2. fotókiállítása 02.18-án

Sziasztok!

Ugyan nem Brüsszelből jelentem, de női témában egy nagyszerű kiállításra szeretném felhívni a figyelmetek otthon.

CULTiRiS Galéria/Örkény István Könyvesboltban február 18-án, szerdán, 18:30-kor lesz Fábián Éva fotográfus Nők Magyarországon 2. című kiállítása.

Igen, ez már a második női témában és nagyon szeretném megnézni, ugyanis az elsőt még láttam régebben, fantasztikus volt! A koncepció nagyon egyszerű, s a művész, akinek kedvenc műfaja a portré így fogalmazza meg: „Fotósként rengeteg fotóalbumot nézegettem, főleg a portré érdekelt. A portréalbumokat általában valamilyen témára fűzik fel.  Sikeres sportolók, korszakalkotó politikusok, híres színészek stb. – feltűnt azonban, hogy az ilyen albumokban a nők alulreprezentáltak. Kivéve, ha a szépség a téma. Úgy éreztem, hogy ez kiegyensúlyozatlan, hiszen rengeteg nő alakított nagyot, bármilyen szakmáról is legyen szó. Eldöntöttem, hogy én olyan nőket fogok fényképezni, akik a saját területükön értékteremtők.

Tudjuk, hogy minden területen, ahol teljesítmény elismeréséről van szó a nőknek kevesebb tér jut. Ő a maga módszereivel próbál több figyelmet irányítani arra, hogy a nők szintén értékteremtők, és nagyon sokkal járulnak hozzá a társadalomhoz. Nézzük meg őket, és tudatosítsuk magunkban, hogy milyen sokan vannak! Színészek, újságírók, tudósok, énekesek, orvosok, műfordítók, írók, tervezők. A sor szerencsére nagyon hosszú!

Hihetetlenül örülök neki, hogy a kiállítás újra látható, és láthatunk nőket, akik példaképek lehetnek számunkra, inspirálhatják munkánkat. Valóban, nem is gondolnánk, hogy ez a lehetőség mennyire hiánycikk.

A kiállítás március 28-ig látható. Jó szórakozást!

Üdvözlettel:
Besenyei Eszter

Nézd meg Fábián Éva korábbi fotóit is: http://fabianevi.hu/menu/52/exhibitions/menu/66/women-in-hungary/image/386